سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند هنگامی که نمی داند، از فراگرفتن خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
سایر خبرها - طرفداران دکتر احمدی نژاد
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • یک رژیم غاصب علنا نخست وزیر یک کشور را ترور میکند. راننده وی هم کشته می شود ولی هفته بعد رییس همان کشور، تروریستها را در آغوش می گیرد!!

    این جناب محمود عباس (همان محمود رضا عباس میرزا) رییس بهایی حکومت خودچرخان(!) فلسطین با این اقدام خود عملا از ترور اسماعیل هنیه حمایت کرد. این اقدام تنها یک جواب می تواند داشته باشد:"ابومازن را از میان بردارید." شاید از نظر بعضی ها غیرممکن باشد. ولی بهرحال برای تمام امت فلسطین، اسراییلی بودن این فرد کاملا واضح است. مگر انتخابات مردم فلسطین (حماس) را مشاهده نکردید. چرا اسراییل غاصب و جنایتکار فقط این گروه کوچک(ساف) را بعنوان حاکم فلسطین می شناسد!؟ تشکیلاتی که هدایت آن در دست یک گروه کوچک (فتح) است! مگر نه این است که ابومازن منافع اسراییلیها را تامین می کنند و نه فلسطینیها را؟! آری دیگر از روز روشنتر است که محمودعباس اسراییلی است. اصلا چرا بعد از 40 سال به مردم فلسطین اجازه نمیدهند که در مورد حاکم بودن این گروه اقلیت (ساف) انتخاباتی شکل بگیرد؟ گروهی که در خارج از فلسطین و به دستور حاکمان زبون اعراب شکل گرفته و سالهاست به مردم فلسطین خیانت می کند. این درحالی است به گفته ابومرزوق از مسوولان حماس؛ فلیسطینیان بر ناکارآمدی حکومت سازمان آزادی بخش بر امور فلسطینیان  اجماع دارند.

      بنظر من تنها دو راه برای حل این گره ی کور باقی مانده است یا به مردم فلسطین اجازه انتخاب داده شود و با برگزاری یک رفراندوم بجای ریاست مادام العمری رییس فتح بر حکومت خودگردان، رییس جمهوری مردم سالار برگزیده شود و یا اگر ساف به این خواسته مردم تمکین نکرد برای جایگزینی وی از داخل ساف اقدامی شود.

    بــــــــــــــای    البته اسراییل اجازه نخواهد داد که به این سادگی مهره ی اصلی اش در فلسطین از دست برود. (شبیه آنچه در لبنان شاهد هستیم.) ولی اینکار غیر ممکن هم نیست. مخصوصا که تازگی رابطه محمود عباس با مسوول سیاسی این سازمان (ساف) هم تیره شده و "فارق القدومی" را را مزدور ایران نامیده است و شاید خود "قدومی" فرد مناسبی برای این جایگزینی باشد!

      ایران هم بهتر است با مانور خبری روی بعضی شخصیتهای عضو ساف و فتح آنها را برای جایگزینی محمود عباس تشویق کنند. مثلا شبکه های سحر ، العالم، المنار و الکوثر می توانند این پروژه را کلید بزنند.

    وزارت خارجه هم باید با ارتباط قوی تر با این افراد نقش فعالتری را برای آرمان قدس ایفا کند. حماس می تواند با سپردن وزارتخانه های مهمتر به فرد، زمینه را برای به قدرت رساندن او بجای محمود عباس فراهم کند. همینطور حزب الله لبنان نیز باید در این میان بیکار ننشیند و با دیدارهای رسمی با رشد این شخصیتهای مخالف عباس در داخل ساف و فتح  عرصه را بر وی تنگتر کند...

    در عین حال این روش برای جایگزینی عباس درمانی قطعی نیست بلکه راه حل کاملتر همان رفراندوم برای از بین برداشتن ریاست مادام العمری ساف است. به امید روزی که در بیت المقدس بهمراه مقام معظم رهبری نماز جماعت بخوانیم. (جمله ی اسماعیل هنیه خطاب به مقام معظم رهبری در دیدار اخیر)

    http://iranpolitics.blogfa.com/



    مرشدی ::: دوشنبه 85/10/18::: ساعت 6:55 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    بلیزر ...و دیگر هیچ!

    خوره بنزین است...قبول! اگه به خرج بیفته، پدر صاحب بچه رو درمی یاره... قبول! لوازمش پیدا نمی شه، گرونه، اینم قبول...! ساخت استکبار جهانی است... ولی ...لامصب عندشه! صدای موتورش (وقتی سوارش باشی) یه حس آرامش بخش و ابهت گونه و خاص داره! مثل نعره شیر در قفس..اونایی که این حرف منو قبول دارن-به خصوص در مورد تجربه صدای موتورش- و کلا با بلیزر حال می کنن، ‌کامنت بذارن و از احساسشون بگن!(کلاش رومانتیک می شود!)

    بلیزر مهربون و سرپا+ یک جاده خوب و آرام (چالوس، گردنه حیران، آستارا-آستانه اشرفیه، اتوبان قم، رشت -انزلی،) + این یا این(!)



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 3:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    اردیبهشت-خرداد ?? ما (خبرنگاران و عکاسان فارس-مهر و ایسنا) با یک اتوبوس آبی رنگ ولوو به همراه حاج باقر (نامزد آن روز و انشاءالله فردای! انتخابات ریاست جمهوری) تقریبا دور ایران را زدیم و گشتیم،‌ یکی از این سفرها به ایلام بود، در یکی از ستاد انتخاباتی در ایلام یک آقایی را دیدم که به شدت و به طرز ماهرانه ای شبیه ژان رنو، هنرپیشه معروف فرانسوی بود...خودتان ملاحظه کنید:

    جان رنوی وطنی -ایلامی قابل رقابت با مشابه خارجی1 ژان رنوی اصل فرانسوی!

    ژان رنوی ایرانی و فرانسوی! تفاوت مثل سمند و پژو است!

    -اما عجایب ایلام یا عیلام! به اینجا ختم نمی شود،‌این تابلوی ورودی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود که در آن استاندار لباس دانشجویان پسر را معرفی کرده بود، نکته جالب ممنوعیت استفاده از عکس حشرات! و حیوانات روی لباس آقایان است، حالا دیگر پیامدهای منفی و لابد تحریک کنندگی عکس حشرات روی لباس آقایان را شما پیدا کنید، شاید این تبصره برای جلوگیری از تحریک حشرات ماده موجود در صحن دانشگاه تنظیم شده باشد!

    حشرات روی لباس آقایون ممنوع!

    -اما بخش تاریخ هفته کلاش که مدتی بود تعطیل شده بود:

    تاریخ هفته این هفته!

    -تقریبا از میانه فرودین ماه ????، موج نارضایتی ها از رژیم شاه و شخص شاه، علنی و سراسری و البته رسانه ای شد،‌ واکنش های شخص شاه به اوج گیری این نارضایتی ها و اعتراضات بسیار قابل تامل است و می تواند تحلیل جالبی از شخصیت و شیوه نگرش محمدرضا پهلوی را به ما بدهد.

    محمدرضا در مشهد با اشاره به این درگیری ها و تظاهرات در شهرهای مختلف،‌اظهار نظر کرد: می ترسم به دین ما هم صدمه وارد شود،‌اگر مملکت را حفظ کردیم،‌دین را هم حفظ کردیم! خط رسانه ای مطبوعات رژیم در این زمان،‌بزرگنمایی خطر کمونیست ها در ایران و منطقه بود(شیوه ای که منجر به کودتای ?? مرداد شد)

    نمونه دوم:

    شاه: از اغتشاشات اخیر ناراحت نشدم!

    -با اوج گیری هرچه بیشتر اعتراضات در ماههای خرداد و تیر ??،‌ شاه برخلاف سیاست قبلی خود که سعی می کرد اغتشاشات را خطرناک و مخرب به دین و مملکت جلوه دهد، عوض کرد و ‌این بار سعی کرد این اغتشاشات را طبیعی جلوه داده و نتیجه اعطای آزادی او به ملت عنوان کند این سیاست، هواداران رژیم را متزلزل تر از گذشته کرد، ‌امام هم بلافاصله طی سخنان شدیدی آن سخنرانی معروف: تو غلط می کنی که می گویی به مردم آزادی داده ای..را گفت که موجب شد این حربه شاه هم نتیجه عکس بدهد.

    - نکته جالب تر این بود که مطبوعات دولتی با همین سیاست آزادی کاملی برای انتشار اخبار مربوط به امام و مخالفان سیاسی یافته بودند که در نهایت نه تنها شور و اشتیاق مردم برای سرنگونی رژیم شاه را کاهش نداد، بلکه به گسترش دادن فضای انقلابی در کشور منجر شد، بررسی دلیل ناکارآمدی و شکست سیاست سوپاپ اطمینان کردن مطبوعات برای نجات رژیم شاه خود بحث مفصلی می طلبد...نکته مهمی که به نظرم می آید این است که شاه همه توجه اش برای جلب مخالفین بود و هیچ استراتژی و برنامه و هدفی برای تثبیت و نگهداری موافقان و حامیانش نداشت و ..همین ضعف او را در برابر مخالفین شدیدتر کرد.

    -این گیف جالب در مورد اعدام صدام را ببینید.

    -عباس عبدی به تحلیلی که در مورد وقایع دانشگاه پلی تکنیک و سخنرانی احمدی نژاد نوشته بودم،‌لینک داد، نظرات و کامنت های جالبی هم خورد .



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 3:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    همایش «افسانه هولوکاست و قتل عام فلسطینیان» چهارشنبه شب با استقبال چشمگیر پژوهشگران، محققین و سیاستمداران در قاهره پایتخت مصر آغاز به کار کرد.

    به گزارش ایرنا، وحید الاقصری، رئیس حزب عرب سوسیالیست مصر که ‌سخنانش به طور زنده چهارشنبه شب از شبکه خبری «العالم» پخش شد، به عنوان اولین سخنران همایش «افسانه هولوکاست و قتل عام فلسطینیان»، ادعای کشتار یهودیان به دستور هیتلر را مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها برای باج‌خواهی از غرب و جهان ارزیابی کرد و گفت: این ادعا بزرگ‌نمایی شده است زیرا کل تعداد یهودیان در آلمان و سایر کشورهای اروپایی در دوران جنگ جهانی از ? ??میلیون نفر تجاوز نمی‌کرد.

    وحید الاقصری با تاکید بر اینکه در جنگ جهانی دوم حدود ? ???میلیون نفر در جهان کشته شدند، گفت: اسرائیل همواره برای رها شدن از محکومیت‌های بین‌المللی کشتار یهودیان را که بسیار بزرگ‌نمایی کرده، دست آویز خود قرار داده است.
    الاقصری گفت:صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند کشتار یهودیان یک حادثه بی‌نظیر در تاریخ است و هرگز تکرار نخواهد شد، در حالی‌که سفید پوستان آمریکا برای اشغال قاره آمریکا ? ???میلیون نفر از جمعیت هشتاد میلیونی سرخ پوستان این قاره را قتل عام کرد.

    اولین سخنران همایش «افسانه هولوکاست و قتل عام فلسطینیان» تاکید کرد: اسرائیلی‌ها از افسانه هولوکاست برای پوششی بر جنایت‌ها و کشتارهای خود در فلسطین، سوء استفاده می‌کنند.
    الاقصری به نقل از تاریخ شناسان گفت: نشانه‌ای مبنی بر اینکه در دوران نازی‌ها در آلمان اتاق گاز وجود داشته، به دست نیامده است.

    وی با انتقاد از محدودیت‌ها در غرب برای گفت‌وگو درباره هولوکاست گفت: در کتاب «تلمود» که یکی از کتب مذهبی یهودیان است، آمده که یهودیان از سایر ملل جهان برتر هستند و حق دارند هر جنایت، تجاوز و تصرفی را مرتکب شوند.
    الاقصری افزود: بر اساس آنچه در کتاب مشهور «پروتکل‌های حکام صهیون» آمده است صهیونیست‌ها می‌توانند با استفاده از هر حقه، فریب و دورغ، دیگران را به اسارت در آورند، زیرا به عقیده آنها هدف وسیله را توجیه می‌کند.

    وی گفت: اگر ادعای یهودیان مبنی بر اینکه آنها در فلسطین سابقه مدنیت و حاکمیت داشته‌اند را بپذیریم باید به ایتالیا حق پس گرفتن انگلیس و فرانسه و به ایران حق پس گرفتن ترکیه و به اعراب حق پس گرفتن اسپانیا را به دلیل اقامت ? ????ساله در این کشور، بدهیم.

    الاقصری گفت: قدرت طلبی، تجاوز، غارت، کشتار و طغیان، اسرائیل ناشی از ضعف، سستی و چند دستگی اعراب و مسلمانان است.
    وی افزود: اعراب و مسلمانان با زور مجبور به اجرای مصوبات سازمان ملل می‌شوند، در حالی که اسرائیل هیچوقت مصوبات این سازمان بین‌المللی را اجرا نکرده است.

    http://rajanews.com



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    روزنامه بوستون گلوب چاپ آمریکا روز دوشنبه در مقاله‌ای سیاست‌های زورگویانه آمریکا را علت عدم استقبال ایرانیان از ایجاد رابطه با واشنگتن دانست.

    به گزارش رجانیوز، این روزنامه افزود: هرچند بسیاری از جوانان ایرانی از ایجاد ارتباط با آمریکا و یا گفت‌وگو با دولت این کشور استقبال می‌کنند اما در عین حال اعتقاد دارند سیاست‌های زورگویانه دولت آمریکا و تلاش‌های مستمر آن برای به انزوا کشیدن ایران در صحنه بین‌المللی علت اصلی عدم تحقق این ایده است.

    بوستون گلوب نوشت: ازاصلاح‌طلبان تا اصولگرایان تندرو همه ایرانیان می‌گویند که این آمریکاست که باید قدم اول را برای از سرگیری گفت‌وگوهای دیپلماتیک برداشته و احترام سیاسی ایران را به جا آورد.

    این روزنامه به نقل از سعید جلیلی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران گفت: اگر آمریکا صرفاً رفتار خود در قبال ایران را تصحیح کند آنگاه ما درهای گفت‌وگو را باز خواهیم کرد. اما حالا براساس یک ضرب‌المثل فارسی که می‌گوید، 'ما را به خیر تو امیدی نیست، شر نرسان ' با آمریکا رفتار می کنیم.

    بوستون گلوب همچنین یادآور شد: هرچند ممکن است برخی از ایرانیان از فیلم‌ها، آداب و رسوم، موسیقی و حتی مردم آمریکا خوششان بیاید اما از دولت آمریکا، سیاست‌های آن در خاورمیانه و سیاستمداران آمریکایی نفرت دارند.

    این روزنامه، توصیه اخیر گروه مطالعه عراق به دولت آمریکا مبنی بر آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با ایران را راهی موثر برای محدود کردن سیاست‌های آمریکا برای منزوی کردن ایران دانست.

    http://rajanews.com



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نایب رئیس اتحادیه جهانی منجمان در مصاحبه با روزنامه اماراتی البیان از تحولات سیاسی - اجتماعی بسیار مهم در سال 2007 خبر داد.
    به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، حسن الشارنی، منجم تونسی، مهمترین این تحولات را ترور شاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ذکر کرد و گفت: منطقه عربی شاهد درگیری‌ها‌ و حمام خون‌ها‌یی بخصوص در عراق و سوریه خواهد بود.
    شارنی افزود: زندگی حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان هم در خطر است و این بار از عملیات ترور سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) جان به در نمی‏برد.
    وی درباره صدام نیز پیش بینی کرد، خبر بیماری او و سپس خبر مرگ وی به طور غیرمنتظره ای اعلام شود.
    شارنی همچنین پیش بینی کرد عملیات تروریستی در عربستان سعودی از سر گرفته شود. به پیش بینی شارنی، ترور شخصیت‌ها‌ی برجسته در سودان نیز یکی دیگر از ویژگی‌ها‌ی این سال خواهد بود.
    وی همچنین از مرگ زین الدین زیدان، فوتبالیست الجزایری تبار فرانسه در یک حادثه رانندگی خبر داد.

    http://rajanews.com



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    ایران 

    روزنامه وال استریت ژورنال که بازگوکننده دیدگاه نومحافظه کاران آمریکا است، در گزارشی نوشته است: اسراییل هم اکنون در گیرودار یک بحران موجودیت به سر می برد و تهدیدهای اخیر محمود احمدی نژاد و برنامه هسته ای ایران تنها باعث تشدید آن شده است.

    این روزنامه روز چهارشنبه نوشت: تاریخدانان می گویند این میزان اضطراب در تاریخ نزدیک به60 ساله اسراییل بی سابقه است!

    به نوشته این روزنامه، در میان این نگرانی ها نیز اسراییلی ها که تشنه خبرهای مربوط به ایران هستند اجازه نمی دهند، اورلی فانوش رام، مجری رادیو صدای اسراییل، محل کار خود را ترک کند و همه پیش از آنکه از او بپرسند، حالت چطور است! از او می پرسند: احمدی نژاد چطور است؟

    در این میان خانم رام نیز به همراه دیگر همکاران ایرانی الاصل خود در میز زبان فارسی رادیو صدای اسراییل که برنامه آن هر روز برای ایران پخش می شود خود را در میان یک همهمه می بینند زیرا افزایش درخواست ها برای اخبار مربوط به ایران باعث شده تا تقاضا برای تخصص آنها (آشنایی با زبان فارسی) افزایش یابد.

    خانم رام با اشاره به اینکه دائما با وی برای انجام مصاحبه در مورد ایران تماس گرفته می شود، اظهارداشت بحران کنونی بسیار جدی تر از چیزی است که مردم اسراییل تاکنون با آن مواجه بوده اند!

    ایران تحت رهبری احمدی نژاد که هولوکاست را انکار و گفته است که اسراییل از روی کره زمین محو خواهد شد، به برنامه هسته ای خود ادامه می دهد. آمریکا و اسراییل نیز مدعی هستند که هدف اصلی ایران دستیابی به سلاح  هسته ای است.

    هر چند تهران مدعی است که تنها به دنبال منبع جدیدی برای تولید انرژی است، ولی چشم انداز دستیابی احمدی نژاد به بمب هسته ای شدیدا باعث تیره شدن  روان اسراییل است که توسط بازماندگان یک قتل عام شکل گرفته است.

    خود احمدی نژاد نیز همچنان به انکار این قتل عام ادامه می دهد و در ماه جاری نیز کنفرانسی را با حضور انکارکنندگان برجسته هولوکاست برگزار کرد.
    به نظر می رسد گروه های نظامی مورد حمایت تهران در اطراف اسراییل در حال  کسب قدرت بیشتری هستند و این مساله باعث شده است صدای پای ایرانیان (از داخل نوار غزه تا مرزهای لبنان) به گوش اسراییلی ها نزدیک تر شود.

    در این میان نگرانی های جدیدی نیز مبنی بر اینکه ممکن است آمریکا به عنوان وفادارترین متحد اسراییل بخاطر ایجاد ثبات در عراق فشارهای دیپلماتیک بر ایران را کاهش دهد به وجود آمده است.

    حتی پیش از پیشرفت های اخیر، در اسراییل نگرانی ها نسبت به ایران افزایش  یافته است. بر اساس نظرسنجی که در ماه سپتامبر انجام شده بود 79 درصد  یهودیان اسراییل معتقد بودند دولت احمدی نژاد تهدیدی واقعی علیه موجودیت  اسراییل تلقی می شود.

    براساس یک نظرسنجی دیگر نیز که اواخر ماه گذشته منتشر شده بود 66درصد  مردم اسراییل کاملا متقاعد شده اند که ایران بمب هسته ای تولید خواهد کرد و  سعی خواهد کرد از آن علیه اسراییل استفاده کند.

    بدون توجه به شدت واقعی این تهدیدات و باوجود برخورداری اسراییل از نیروی بازدارنده هسته ای، تمامی این مسائل نوعی احساس نومیدی بوجود آورده است که باعث شده برخی از اسراییلی ها احساس کنند در آستانه هولوکاستی دیگر  قرار گرفته اند.

    وضعیت در اسراییل به گونه ای شده است که هفته نامه ای که توسط روزنامه  هاآرتص منتشر می شود اخیرا با انتشار داستانی باعث تشدید ترس از ایران شده  است و این سئوال را از چهره های برجسته فرهنگی مطرح کرده که اگر می دانستید تنها دو ماه مانده است تا احمدی نژاد بمب اتمی خود را پرتاب کند شما چه  کار می کردید؟  این در حالی است که از نظر آونر کوهن از محققان ارشد مرکز مطالعات امنیت بین المللی در دانشگاه مریلند معتقد است بخشی از این  اقدامات احمقانه است!

    وی که مقاله ای را نیز در مورد برنامه هسته ای مخفیانه اسراییل نوشته است با اشاره به اینکه اسراییل و آمریکا معتقدند ایران نیز هم اکنون یک برنامه تسلیحات هسته ای مخفیانه خود را دنبال می کند اظهار داشت: ادعاهای رسمی آن ها در مورد نزدیکی ایران به دست یابی به بمب هسته ای خود جای سئوال دارد.

    از همه مهم تر اینکه باتوجه به اینکه اسراییل خود تسلیحات هسته ای در اختیار دارد بسیار بعید است که ایران جرات کند از بمب هسته ای علیه اسراییل استفاده کند به خصوص که آمریکا نیز تضمین هایی را برای امنیت اسراییل ارائه کرده است. 
    کوهن با احمقانه خواندن فرضیه حمله اتمی ایران به اسراییل گفت نگرانی  های استراتژیک مانع انجام چنین حمله ای است.

    به گفته کوهن احساس ترسی که در جامعه وجود دارد و نا امنی نسبت به بمب  ایران چیزی است که از داخل روان اسراییلی ها به وجود می آید زیرا هولوکاست  نمادی عمیق در حافظه جمعی اسراییل است.

    مایر شالو نویسنده و مقاله نویس اسراییلی که کارهای وی به بیش از ده ها زبان مختلف ترجمه شده است نیز در این باره گفت: برای اسراییلی ها بسیار مرسوم است که احساس ترس داشته باشند. شاید در برخی از ما نوعی نیاز تاریخی، روانی برای احساس ترس وجود داشته باشد و این بیشتر به روان بستگی دارد تا واقعیت.

    شالو در عین حال رهبران اسراییل را به بزرگ جلوه دادن سایه برنامه هسته ای ایران متهم کرده است. زیرا آن ها می خواهند به این طریق بر ناتوانایی های خود فائق آیند. به خصوص که مردم اسراییل پس از جنگ اخیر اسراییل با لبنان نسبت به چنین ترس هایی بسیار مستعد هستند جنگی که اکثر اسراییلی هاآن را  نشان دهنده تضعیف امنیت خود تلقی کردند.

    علاوه بر نتیجه جنگ، وجود یک خلا عمیق رهبری نیز ممکن است باعث تشدید  احساس وحشت کنونی شود زیرا آریل شارون نخست وزیر سابق اسراییل در اوایل سال2006 اندکی پس از آنکه احمدی نژاد برای نخستین بار هولوکاست را مورد  سئوال قرار داده بود دچار یک سکته شدید شد و از آن زمان به بعد در کما به سر می برد!

    این رهبر اسراییلی علیرغم جنجال برانگیز بودن باعث شده بود اسراییلی ها  احساس کنند توسط فردی قدرتمند محافظت می شوند.
    از آن زمان به بعد رهبران اسراییلی با زنجیره ای از رسوایی های سیاسی  مواجه شده اند.
    خانم رام مدیر برنامه فارسی زبان رادیو صدای اسراییل اظهار داشت: هم اکنون در اسراییل ما همانند یک سرزمینی بدون پادشاه هستیم.

    میر داگان رییس سازمان اطلاعات اسراییل به اعضای پارلمان اعلام کرد: ایران دست کم تا سال2009  قادر به ساخت بمب هسته ای نخواهد بود. این اظهار نظر اینگونه برداشت شده است که ممکن است زمان بیشتری برای ادامه دیپلماسی در قبال ایران وجود داشته باشد.


    شموئل پرز سخنگوی سیستم محافظتی که با سیستم های تصفیه که جهت محافظت از ساختمان ها در برابر حملات هسته ای، میکروبی و شیمیایی سر و کار دارد اظهارداشت: یک علت واقعی وجود دارد که نشان می دهد ترس مردم در اسراییل آن اندازه که به نظر می رسد عمیق نیست زیرا این مساله باعث نشده درخواست ها برای سیستم های محافظتی آنها افزایش یابد.

    وال استریت ژورنال در پایان می نویسد : پرز می گوید چند ماه پیش از تهاجم  آمریکا به عراق در سال2003 درخواست ها برای سیستم های محافظتی شرکت وی شدیدا افزایش یافته بود، زیرا مردم اسراییل نگران حملات تلافی جویانه صدام  بودند واین در حالی است که رویارویی کنونی با ایران باعث بوجود آمدن چنین  جرقه ای در میان مردم نشده است.

    http://rajanews.com



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     

    به گزارش رجانیوز، مسئولان متروی تهران در مناظره با کارشناسان و مدیران دولتی در همایش ملی صنعت ناوگان ریلی کشور در سالن جابربن حیان دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف به درگیری لفظی پرداختند.

    در این مناظره، "کامران حاج نصراللهی" دبیرشورای عالی وزارت کشور، "محمدرضاعطارزاده" مدیرعامل قطارهای شهری کشور، "صادق محمدی" رئیس جهاد دانشگاهی علم و صنعت، "سیدحمید سیادت موسوی" مدیردفترتوسعه متروی تهران و"محسن هاشمی" مدیرعامل متروی تهران حضور داشتند.

    بنابراین گزارش، پس از سخنان چهار نفر از اعضای مناظره، محسن هاشمی در سخنان خود خواست تا کسی به حاشیه نرود و همه حاضران حرف اصلی را بیان کنند.

    حاج نصراللهی و عطارزاده در این مناظره تصریح کردند که مونوریل سیستم بسیار خوبی است و تهران به آن نیاز دارد.

    محسن هاشمی با بیان این‌که نباید مترو را با مونوریل مقایسه کرد، در پاسخ به اظهارات محمدی که شرکت خارجی طرف قرارداد مترو تهران را بسیار ضعیف و غیرکارشناسی توصیف کرده و بر تصمیم گیری در خصوص مترو از سوی کارشناسان و نه شورای شهر تأکیر نموده بود، تصریح کرد:بحث ما و پیمانکار خارجی، حکایت پادشاه و نوکر نیست! برخی‌ها باید بدانند که تصمیم باید در شورا گرفته شود.

    مجری مراسم که گویی برای اظهارنظرهای هاشمی حساب و زمان ویژه ای باز کرده بود، هنگامیکه صادق محمدی از مجری برنامه برای پاسخ به این اظهارات دو دقیقه وقت خواست، با این درخواست موافقت نکرد و  محسن هاشمی نیز فوراً بر این که نوبت افراد حاضر در جلسه باید رعایت شود، محمدی را به سکوت دعوت کرد و افزود: اگر خواستید در نوبت خود حتی به خواهر و برادرم فحاشی کنید!

    بنابراین گزارش ، پس از این اظهارات عطارزاده با بیان این که توقع برگزاری چنین جلسه‌ای را نداشته و عدالت در این مناظره رعایت نشده از مجری انتقاد کرد و مجری مناظره در پاسخ در خصوص سیاسی شدن مناظره و حضور دست‌های پشت پرده در سیاسی کردن این برنامه ابراز تاسف نمود.

    اظهارات مجری این بار با اعتراض محسن هاشمی همراه شد و وی با تاکید بر این‌که این مساله سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: این که مونوریل به درد تهران نمی خورد حرفی کاملاً منطقی است.

    وی تاکید کرد: من اعلام می کنم که پس از10 سال مدیرعامل بودن در مترو تهران، هیچ مساله پشت پرده‌ای در این جریان وجود ندارد.

    هاشمی در ادامه استدلال خود برای غیرمفید بودن مونوریل برای تهران، بدون اشاره به هیچ نظر کارشناسی، تیتر یکی از روزنامه‌های رسمی کشور را به حاضرین نشان داد که نوشته بود "مونوریل اولویت ندارد و باید مترو ساخته شود" و در ادامه تاکید کرد: مونوریل گران است چطور می خواهید هزینه آن را تامین کنید، درحالی که پول ندارید به مترو بدهید؟

    هاشمی اظهار داشت: خوب معلوم است که وقتی نمی‌خواهید به ما پول بدهید باید اعلام کنید بهتر است مونوریل بسازیم، بروید بسازید، مترو نسازید اما من که 10 سال مدیر عامل مترو هستم آمده‌ام تا از کیان مترو دفاع کنم.

    عطارزاده در ادامه از فرافکنی هاشمی و سیاسی کردن بحث به جای طرح مسائل کارشناسی انتقاد کرد و گفت: کسی از مفید نبودن مترو حرفی نزده بلکه مهم برخورد متعصبانه شماست. تهران هم به مترو و هم به مونوریل نیاز دارد.

    گفتنی است کارشناسان هزینه راه اندازی منوریل را به دلیل عدم نیاز به زیرسازی تقریباً نصف مترو ارزیابی کرده و در مناطقی که امکان احداث منوریل می باشد، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به مترو قابل انکار نیست.



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مورت کاندراکی از تحلیلگران فاکس نیوز تصریح کرد: آمریکا نگران استفاده ایران از حربه نفتی است.
    به گزارش رجانیوز، وی افزود: نتیجه به دست آمده از سیر مراحل تصویب قطعنامه بر ضد ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد این است که آمریکا توانست ژاپن و اروپا را با خود همراه کند تا این کشورها نیز تحریم‌های خود را در خارج از این قطعنامه برضد ایران اعمال کنند و این تحریم‌ها شدیدتر از تحریم‌های قید شده در قطعنامه خواهد بود.

    این تحلیلگر فاکس‌نیوزی ادامه می‌دهد: همانطور که یکی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایلی نویز پیشنهاد کرده، می‌توان ایران را از نظر بنزین تحریم کرد؛ گرچه ایران خودش کشوری نفت‌خیز است اما از نظر بنزین به خارج وابسته است و می‌توان با تصویب قطعنامه‌ای مانع از انتقال یافتن محموله‌های بنزین به ایران شد یا این‌که می‌توان از انگلیس خواست در این خصوص کاری انجام دهد و نتیجه دلخواه حاصل شود.

    این تحلیلگر آمریکایی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت آمریکا تمایلی به استفاده از حربه منع صدور بنزین به ایران ندارد چراکه تصور می‌کند احتمالاً ایران مقابله به مثل خواهد کرد.
    این کارشناس آمریکایی درباره توسل به اقدام نظامی برضد ایران به منظور متوقف ساختن برنامه‌های هسته‌ای این کشور تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند از طریق نظامی به این مساله رسیدگی کند باید به این مساله توجه داشت که امریکا به شدت در عراق زمین‌گیر شده است

    http://rajanews.com



    مرشدی ::: یکشنبه 85/10/17::: ساعت 12:40 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :35366

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    سایر خبرها - طرفداران دکتر احمدی نژاد

    >>لینک دوستان<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<